Πέμπτη, 28 Ιουνίου 2012

Αριστοτέλειο: Αλλη μία πρωτιά για την Ελλάδα

Ερευνητική ομάδα του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης απέσπασε το πρώτο βραβείο σε παγκόσμιο διαγωνισμό λογισμικού για διαφήμιση στο Ιντερνετ!

Η μεγάλη διάκριση και μάλιστα σε έναν τομέα με ετήσιο τζίρο δεκάδων δισεκατομμυρίων δολαρίων έρχεται να επιβεβαιώσει ότι τα ελληνικά ΑΕΙ διαθέτουν τμήματα που παραμένουν ανταγωνιστικά σε διεθνές επίπεδο, παρά τη μειωμένη χρηματοδότηση.

Η επιτυχία ανήκει στην ομάδα του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών (ΤΗΜΜΥ) του ΑΠΘ, αποτελούμενη από τον φοιτητή Γρηγόρη Αθανασιάδη, τους υποψήφιους διδάκτορες Κυριάκο Χατζηδημητρίου και Λάμπρο Σταυρογιάννη, τον λέκτορα Ανδρέα Συμεωνίδη και τον καθηγητή και πρόεδρο του ΤΗΜΜΥ Περικλή Μήτκα.

Οι πέντε ερευνητές συμμετείχαν στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό Πρακτόρων για Ηλεκτρονικές Συναλλαγές (Trading Agent Competition) που πραγματοποιήθηκε στο Πολυτεχνείο της Βαλένθια, στην Ισπανία. Από εκεί επέστρεψαν με το πρώτο βραβείο, χάρη στο πρόγραμμα Mertacor.

Το αντικείμενο του διαγωνισμού ήταν η βέλτιστη διαχείριση μιας διαδικτυακής διαφημιστικής καμπάνιας μέσω καταχωρίσεων σε μηχανές αναζήτησης. Η διαχείριση αυτή γίνεται μέσω «πρακτόρων», όπως το Mertacor. Με τον όρο «πράκτορες» δεν εννοούμε… στελέχη μυστικών υπηρεσιών αλλά αυτόνομα και ευφυή προγράμματα που συμμετέχουν σε ηλεκτρονικές συναλλαγές και διαφημιστικές δημοπρασίες υποκαθιστώντας τον άνθρωπο.

«Με βάση τις λέξεις αναζήτησης που χρησιμοποιεί ένας χρήστης ο οποίος επισκέπτεται ένα site, το πρόγραμμα πρέπει να αποφασίσει ποιες διαφημίσεις θα του παρουσιάσει. Αυτή είναι μια πολύπλοκη διαδικασία, που μόνο ένα πρόγραμμα μπορεί να επιμελείται» εξηγεί στην «Espresso» ο επικεφαλής της ομάδας Περικλής Μήτκας και προσθέτει:

«Επιπλέον πολυπλοκότητα προσθέτει το γεγονός ότι μπορείς να έχεις πολλούς που να θέλουν να διαφημιστούν, με τον καθένα να είναι διατεθειμένος να πληρώσει μια συγκεκριμένη τιμή, να κρατάς όλα τα clicks που κάνουν οι χρήστες στους διαφημιζόμενους και μετά να παρακολουθείς εάν θα καταλήξουν σε κάποια αγορά ή όχι και ανάλογα να χρεώνεις τους διαφημιζόμενους».

Ενα πρόγραμμα σαν το Mertacor θα μπορούσε να αποτελέσει εμπορικό προϊόν και πολύτιμο εργαλείο για τους διαφημιστές. Οπως εξηγεί ο κ. Μήτκας, αυτό δεν αποκλείεται στο μέλλον αλλά προς το παρόν παραμένει προϊόν ερευνητικής εργασίας, προσαρμοσμένο στις προδιαγραφές του διαγωνισμού.

Ο διαγωνισμός καθαυτός ήταν μια απαιτητική διαδικασία στην οποία συμμετείχαν δεκαπέντε ερευνητικές ομάδες και πραγματοποιήθηκε σε τρία στάδια. «Στο τελικό στάδιο διαγωνίστηκαν οκτώ πράκτορες από την Αμερική, την Ευρώπη και την Ασία» επισημαίνει ο καθηγητής και εξηγεί:

«Οι πράκτορες του κάθε διαγωνιζομένου συνδέονται ηλεκτρονικά με έναν server και διαγωνίζονται σε ένα περιβάλλον προσομοίωσης της δημοπρασίας για 6 έως 8 ώρες. Στο τέλος νικητής αναδεικνύεται αυτός που θα βγάλει τα περισσότερα χρήματα. Ο κάθε πράκτορας είναι στην ουσία ο εκπρόσωπος ενός διαφημιστικού πρακτορείου και προσπαθεί να αγοράσει χώρο και χρόνο για διαφήμιση, ώστε να έχει τα καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα για τους πελάτες του».

Η επιτυχία αυτή δεν είναι η πρώτη για την ομάδα Mertacor, καθώς στο παρελθόν κέρδισε δύο πρωτιές και δύο τρίτες θέσεις σε διαγωνισμούς πρακτόρων λογισμικού.


ΣΤ. ΔEΛHΓΙΩPΓHΣ/espresso

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε και εσείς την άποψή σας !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...