Image via CrunchBase |
Σύμφωνα με την έρευνα αυτή, που πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία Ipsos για λογαριασμό της Microsoft με τη συμμετοχή 4.787 εργαζομένων από όλη την Ευρώπη, πάνω από το 37% των εργαζομένων αισθάνεται ότι η συνεργασία μεταξύ του προσωπικού δεν είναι επαρκής και ότι τα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης θα ευνοούσαν την ομαδική εργασία. Τα 2/3 των Ευρωπαίων εργαζομένων χρησιμοποιούν εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης στην εργασία τους για ευκολότερη επικοινωνία με συναδέλφους, ενώ το 18% δηλώνει ότι θα δαπανούσε τα προσωπικά του λεφτά σε εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης προκειμένου να βοηθήσει στην αποτελεσματικότητα της εργασίας του.
«Οι εργαζόμενοι ήδη φέρνουν τις δικές τους συσκευές στην εργασία τους, αλλά τώρα φέρνουν και τις δικές τους υπηρεσίες επίσης», δήλωσε η Charlene Li ιδρύτρια και αναλύτρια του Altimeter Group, εταιρείας που μελετά τα κοινωνικά δίκτυα και τις σύγχρονες τάσεις. «Οι εργαζόμενοι επιθυμούν να εργάζονται με διαφορετικό τρόπο, χρησιμοποιώντας εργαλεία τα οποία είναι πιο σύγχρονα και που αντανακλούν περισσότερο τον τρόπο που οι ίδιοι επικοινωνούν στην προσωπική τους ζωή. Η επιχειρηματική κοινωνική δικτύωση αντιπροσωπεύει ένα νέο τρόπο εργασίας και οι οργανισμοί που υιοθετούν αυτά τα εργαλεία βελτιώνουν τη συνεργασία μεταξύ του προσωπικού, επιταχύνουν την ανταπόκριση στους πελάτες τους και δημιουργούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα».
Ωστόσο, κάποιες εταιρείες είναι διστακτικές στην υιοθέτηση εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης. Από τους ερωτηθέντες της έρευνας, το 27% πιστεύει ότι θα μπορούσε να κάνει καλύτερα τη δουλειά του αν η διοίκηση ήταν πιο υποστηρικτική σχετικά με τη χρήση εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης. Οι σημαντικότεροι λόγοι για τους οποίους δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στα social media, σύμφωνα με τους Ευρωπαίους εργαζόμενους είναι θέματα ασφάλειας (65%) και ο φόβος μείωσης της παραγωγικότητας (58%).
Οι δυνατότητες των εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης
Με τη σωστή χρήση, η επιχειρηματική κοινωνική δικτύωση μπορεί να φέρει σημαντικά οφέλη στις επιχειρήσεις, βελτιστοποιώντας την επικοινωνία των εργαζομένων, την ανταλλαγή πληροφοριών, τη συνεργασία μεταξύ των ομάδων ανά διαφορετικές γεωγραφικές τοποθεσίες, αλλά και εκμηδενίζοντας την απόσταση μεταξύ του οργανισμού και των πελατών, καθώς και των προμηθευτών.
«Όπως το email διευκόλυνε τους ρυθμούς εργασίας στη δεκαετία του ΄90, η επιχειρηματική κοινωνική δικτύωση θα αποτελέσει τον κινητήριο μοχλό για περισσότερη ευελιξία και περισσότερες αλλαγές τον 21ο αιώνα», δήλωσε ο Kurt DelBene, πρόεδρος του Microsoft Office Division. «Παρακολουθώντας τον τρόπο με τον οποίο η συνεργασία και η επικοινωνία συνεχώς εξελίσσονται, πιστεύουμε ότι τα εργαλεία που χρησιμοποιεί ο κόσμος σήμερα – email, instant messaging, τηλεδιάσκεψη και κοινωνική δικτύωση – θα ενωθούν, αποτελώντας μέρος εφαρμογών με τρόπο που θα αυξήσει τη συνεργασία και θα μεταμορφώσει τον τρόπο που οι άνθρωποι εργάζονται».
Η Microsoft οραματίζεται την επιχειρηματική κοινωνική δικτύωση ως ένα μέσο σύνδεσης όλων των εργαλείων συνεργασίας εντός μιας επιχείρησης και όχι ως ένα ξεχωριστό website ή μία ξεχωριστή εφαρμογή που θα αποτελεί μία επιπλέον δραστηριότητα για τους εργαζόμενους. Οι εταιρείες ωφελούνται με τη χρήση εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης όπως το Yammer – και με τις δυνατότητες κοινωνικής δικτύωσης που είναι ενσωματωμένες στο Office 365, το Lync και το Microsoft Dynamics CRM – για συνεργασία, κοινή χρήση αρχείων και πληροφοριών, καθώς και επικοινωνία εντός και εκτός των οργανισμών τους. Τα πλεονεκτήματα αφορούν στην αύξηση της ομαδικότητας, στη δέσμευση των εργαζομένων απέναντι στην επιχείρηση, στην επικοινωνία εντός του οργανισμού και στην ευελιξία που απαιτείται για άμεση και γρήγορη ανταπόκριση στις αλλαγές και στις απαιτήσεις του οργανισμού.
Για αποτελεσματικότερη συνεργασία εκτός ορίων του οργανισμού, το Yammer ανακοινώνει τη διαθεσιμότητα του νέου «Μεταφραστή Μηνυμάτων», ο οποίος θα επιτρέπει στους χρήστες να μεταφράζουν στη μητρική τους γλώσσα άμεσα τις συνομιλίες τους στο Yammer, καταργώντας το εμπόδιο της διαφορετικής γλώσσας στη συνεργασία. Ο «Μεταφραστής Μηνυμάτων» είναι διαθέσιμος στους πελάτες της έκδοσης του Yammer για επιχειρήσεις χωρίς επιπλέον κόστος και μπορεί να ενεργοποιηθεί από τους διαχειριστές του συστήματος.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την έρευνα της Microsoft είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα http://www.microsoft.com/news/presskits/enterprisesocial. Η Microsoft επίσης προσκαλεί το κοινό να συμμετέχει στη συζήτηση για την επιχειρηματική κοινωνική δικτύωση που λαμβάνει μέρος στο Twitter. Στο ‘The Worldwide Water Cooler’ -http://www.theworldwidewatercooler.com οι συμμετέχοντες απαντούν σε ερωτήσεις και μοιράζονται σκέψεις μέσω του Twitter απευθείας από το site.
Σχετικά με την έρευνα
Τα παραπάνω αποτελούν μέρος των ευρημάτων της έρευνας που πραγματοποίησε η Ipsos σε information workers (εργαζόμενοι σε εταιρία με τουλάχιστον 100 εργαζόμενους που χρησιμοποιούν PC, laptop, tablet ή smartphone για πάνω από το 75% του χρόνου εργασίας τους), που πραγματοποιήθηκε μεταξύ 25 Μαρτίου και 24 Απριλίου 2013. Συνολικά πραγματοποιήθηκαν 9.908 συνεντεύξεις σε 32 χώρες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε και εσείς την άποψή σας !